Moon Hyperion in Celestia space simulator.

Celestia: Aktualizacja lokacji Układu Słonecznego

Zaktualizowałem dziś dodatek Lokacje Układu Słonecznego dla programu Celestia. W nowej wersji znalazły się rzeczy dodane przez Międzynarodową Unię Astronomiczną do 28.05.2015 (zrzut z Gazetteer of Planetary Nomenclature).

Poza dodaniem nowych lokacji, usunąłem również rzeczy, które sprawiały problemy:

  • Asteroidy – bazowa wersja Celestii nie ma niektórych asteroid dla których istnieją nazwane lokacje
  • Puck i Proteusz – brak współrzędnych na stronie IAU, z obrazków ciężko wyczuć, gdzie powinny być te wszystkie kratery

Oprócz tego w tym wydaniu:

  • Nazwy lokacji zawierają znaki Unicode
  • Poprawiłem pozycję krateru Helios na Hyperionie
  • Zrobiłem wyczerpujący plik readme

Zapraszam 🙂

2 myśli nt. „Celestia: Aktualizacja lokacji Układu Słonecznego”

  1. Hi

    did you upload a add on to the motherload

    i am checking add ons and in the past we have had a few imposters try to publish things

    if you did , i am currently checking it
    a few days ago i had a quick look here and was wondering why after 7 months a add on was submitted

    now i see a update to Hyperion
    ( my mesh and texture is in NEED of updating do to the last fly-by of Cassini )

    also be aware that i used a easy out in mapping.
    my north is not the REAL north

    1. Hello John,

      Yes, I’ve uploaded it to Motherlode – now and at the end of last year. In december my addon was rejected due to shortcomings in documentation. Now the docs are way better and I trust it will be accepted.

      Well, it’s hard to believe half a year passed. I’ve finished one work that absorbed me totally and started a more forgiving one. And during recent long weekend I’ve finally found a time to update, refine, check and improve both the addon and tool used to convert the data for it.

      As of Hyperion and basicaly any other body that’s going to significantly change due to discoveries – I wonder what’s the best approach to providing a location sets for it. In my addon I must match the meshes and textures found in base Celestia’s install as I can’t assume the user installed any particular 3rd party addon. But if you’d like to issue and addon and provide matching locations in it, it would make duplicates with locs existing either in base install or my addon. For now it seems that in new version I’d have to split this big .ssc file into multitude of one-file-per-body files. This would allow users to delete unneeded or conflicting files.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *